onsdag 17 oktober 2007

Jaa, vad säger man

Denna underbara serie hittade jag på Microsofts hemsida när jag letade efter en server till Föreningen. Dom kan nog dom där svenskarna. Låt mig tillägga att denna serie endast finns på de svenska sidorna. I wonder why. Hur skall man annars förstå i vilket skede man skall skaffa en server? Nedanför serien får man sen i en liten berättelse följa Eva och Johns äventyr. De träffar Glenn som berättar hur de ska gå till väga. Underkapitlet heter "Intressant... Berätta mer, Glenn!". Där berättar Glenn mera och de får träffa Göran, som hjälper dem. När sen berättelsen är slut och de alla är lyckliga kan man följa ytterligare en länk som heter "Träffa någon som Göran".
Jag vill också sitta på ett storföretag och hitta på små historier. Om hur Eva och John ville sluta anteckna små meddelanden på sina händer och upptäckte Post-it-lappen eller när de förundrade sig över hur de skulle få det lite roligare på kontoret och Glenn kom förbi med en flaska vodka.

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha! ja, dom där svenskarna. (jag får en underlig pirrande känsla varje gång jag använder det uttrycket) Vad annat kan man säga? Jo, du vet ju vad du har för framtidsplaner! Det finns säkert en tjänst som berättelse-assistent på nåt stort och fint företag. I Sverige.

Sara sa...

Jo. Det är lite som när Esther märker att jag säger nåt fel och hon får rätta mig, glimten och stoltheten som kommer fram i rösten. Samma stolthet kommer när man får sucka över "de där svenskarna". Angående tjänsten. Tror jag borde börja öva redan nu. Har nån frågor hur nåt fungerar så kan jag snabbt som attan rita en liten serie och berätta om hur Eva och John löste det hela.