tisdag 23 oktober 2007

Ett litet vitt moln på en blå himmel

Igår fick jag på ett ytterst otrevligt sätt veta vilken färg vårt bord tidigare haft. Eller jag kanske borde säga, vår hyresvärds bord. Satt i all min ro och tog bort nagellack från naglarna när jag plötsligt fällde ut halva flaskan borttagningsmedel. När jag sen skulle torka upp det lossnade bordets färg lätt som en plätt. På det blå bordet fanns plötsligt en enorm vit fläck. Jahapps. Jag visste väl att det skulle straffa sig att skriva ett elakt inlägg om hyresvärden. Vissa straffar Gud genast.. Kanske kan jag få hennes konstnärliga öga att se det som som det vackra lilla moln det ju faktiskt är. Eller så ritar jag ett smileyface, skojar till det lite liksom. Eller så ger jag henne de där gardinerna. Skickar ett sms inatt kl.01.03; Gardinerna är dina.

1 kommentar:

Anonym sa...

hoppsan kerstin!